Go to main content

Campingplass Zum Hexenwäldchen

Generelle utgifter

Campingplass Zum Hexenwäldchen er en campingplass i Blankenförde, Mecklenburg-Vorpommern, som ligger i skogen og ved innsjø/vann. Denne campingplassen har steder med skygge, uten skygge og plasser med noe skygge. Zum Hexenwäldchen ligger i nærheten av en sandstrand. Campingplassen har idrettsplass.

Vise mer

For sportslige feriegjester arrangerer campingplassen fotturer med guide og ulike sykkelturer. For dem som vil slappe av etter en travel dag er det sauna. I nærheten av campingplassen kan man svømme i en innsjø/vann.

På campingplassen kan man også kjøpe nybakt brød. Det er mulig å bruke internett, for campingplassen har én eller flere computere med internettilkobling og det er WiFi-tilkobling.

Kan også bli funnet i ACSI Campingplasser Europa-app

Veil.pris € 23,30

Åpningsperiode for camping + din ferieperiode

april 2018
man. tir. ons. tor. fre. lør. søn.
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      
mai 2018
man. tir. ons. tor. fre. lør. søn.
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
juni 2018
man. tir. ons. tor. fre. lør. søn.
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
juli 2018
man. tir. ons. tor. fre. lør. søn.
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
august 2018
man. tir. ons. tor. fre. lør. søn.
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
september 2018
man. tir. ons. tor. fre. lør. søn.
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
oktober 2018
man. tir. ons. tor. fre. lør. søn.
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
november 2018
man. tir. ons. tor. fre. lør. søn.
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
desember 2018
man. tir. ons. tor. fre. lør. søn.
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

31 Campingplass åpen

31 Campingplass stengt

31 Valgt dato

Detail information about this campsite

P.P.G. Gommers

Denne inspektøren besøker hvert år Campingplass Zum Hexenwäldchen og inspiserer campingplassen for ca. 200 fasiliteter og for andre punkt som forekommer. Inspektøren er en medarbeider fra ACSI og arbeider ikke for campingplassen.

- Inspektør Herr P.P.G. Gommers
P.P.G. Gommers

Inspektør Herr P.P.G. Gommers

Ring denne inspektøren

Ring +31(0)341254231
Laster ned, vent et øyeblikk...

Gjennomsnittlig vurdering: 8,1

Legg til en vurdering
Sanitæranlegg
7,0
Personale
7,4
Forhold mellom pris og kvalitet
7,7
Barnevennlighet
7,8
Underholdning
6,4
Sportsfasiliteter
7,1
Svømmebasseng
5,7
Mat og drikke
6,9
Omgivelse
8,4

CHR Lutze, på denne campingplassen i mai 2017

8,2

Google Oversettelse

Diese Beurteilung wurde von unserem Inspektor als Besucherumfrage selbst auf dem Camping aufgenommen.

Matthias @ Birgit Feldweg, på denne campingplassen i mai 2017

9,0

Google Oversettelse

Reiseselskap: Par

Ein Campingplatz wie er sein soll. Keine Asphaltwege und keine abgetrennten mit Hecken begrenzten Parzellen.
Familienfreundlich mit einer echten 22.00 Uhr Nachtruhe.
Wer mal keine Lust zum selber Kochen hat ist in der kleine Kneipe um die Ecke sehr gut aufgehoben. Das Team ist sehr freundlich und Immer bemüht bei Problemchen jeder Art zu helfen. Das nenne ich mal entschleunigtes Campen.

Dipl.-Ing. Eike Feldhusen, på denne campingplassen i juli 2016

8,8

Google Oversettelse

Reiseselskap: Familie med barn <4 år

Das Paradies – für jeden sieht es anders aus. Das Paradies meiner Familie und mir liegt am Jamelsee und heißt Hexenwäldchen.
Als wir vor vielen Jahren mit kleinen Kindern im Internet nach einem Urlaubsort suchten, wo sich unsere Kinder austoben konnten, und auch wir mit unserem Interesse am Wandern, Radeln und Paddeln nicht zu kurz kamen, war das Internet voll von stereotypen Campingplätzen, die mehr an Kleingartenparzellen erinnerten, als an die von uns gesuchte, offene Gemeinschaft mit Gleichgesinnten. Und dann stach uns die Website des Hexenwäldchens ins Auge, und ließ uns nicht mehr los. Wir hatten gefunden, was wir suchten!
Voller Vorfreude kamen wir damals hochbepackt mit Wohnwagen, Paddelbooten und Liegerädern an, und fühlten uns sofort zuhause. Ein offener Platz mit Terrassen im leicht hügeligen Gelände, teilweise von Kiefern beschattet und mit einem sanft abfallenden, wundervollen Badeplatz. Überall Kinder, Boote und Fahrräder, überall Menschen, die wie wir Abenteuer und Ursprünglichkeit suchten. Dazu die Tiere im Streichelzoo und – damals besonders wichtig – die Märchenhütte.
Unsere Kinder verschwanden in einer Schar anderer Kinder, und wir Eltern konnten sie laufen lassen, da überall andere Eltern ein Auge auf die wilde Meute hatten. So stellte auch die Badestelle keine Gefahr dar, da ständig von Kindern und Eltern umlagert und umsorgt.
Der Jamelsee kann und darf von größeren Booten oder sogar Motorbooten nicht befahren werden. Ein wundervoller, kleiner und ruhiger See, mit der weiten Paddelwelt durch einen kleinen Stich mit dem Havelkanal verbunden. Von dort aus geht es im steten Wechsel von Seen und Kanälen durch die Mecklenburgische Seenplatte. Viel Raum, um verträumt mit der Familie genussvoll zu paddeln, oder auch mal alleine mit schnellem Schlag das Boot durchs Wasser zu treiben und die Gischt zu spüren.
Rund um den Jamelsee führt ein kleiner Pfad, ideal für einen beschaulichen Spaziergang am Abend, wenn die Kraniche im benachbarten Jäthensee landen, oder am frühen Morgen, wenn der Tau noch die Wiesen benetzt. Ideal, um die Seele baumeln zu lassen und neue Energie für den Alltag zu sammeln.
Rundherum lassen sich unterschiedlich lange Fahrradtouren z.B. durch den Müritz-Nationalpark unternehmen. Mit unseren kleinen Kindern, die noch unsicher schlenkerten, konnten wir entspannt auf verkehrsarmen Strecken radeln.
Auf dem Platz fanden wir viele Freunde, die wir Jahr um Jahr wiedertrafen. So kam es vor, dass ich für Stunden verschwand, da ich überall auf Freunde traf und wir uns im Gespräch vertieften.
Ein absolutes Highlight ist auch die Kiesgrube vor dem Platz, wo eine Feuerstelle mit Bänken zur Gemeinschaft einlädt. Wie oft haben wir bei Stockbrot und Marshmellows zusammen mit Freunden und Fremden zur Gitarre gesungen. Die Nachtruhe auf dem Platz war davon nicht betroffen, da die Musik von der Sandgrube kaum herüberschallt. So konnten wir feiern und unsere Kinder auf dem herrlich ruhigen Platz schlafen.
Es wurde ein wundervoller Urlaub. Bis unsere Kinder groß wurden, war die Antwort auf die Frage, wo es in den Urlaub hingehen sollte, immer wieder „Hexenwäldchen!“.
Nun wurde uns vor ein paar Jahren ein kleiner Nachzögling geschenkt, und auch wenn wir mittlerweile ein Ferienhaus besitzen, so werden wir immer wieder einmal in den Urlaub ins Hexenwäldchen fahren, denn einen schöneren Urlaub für Kinder und Eltern können wir uns nicht vorstellen.
Wir sind Uwe und Darja sehr dankbar für diesen wundervollen Ort der Zuflucht, und wir wünschen den Beiden alles Gute und viel Erfolg, damit noch viele Urlaubssuchende in den Genuss dieses wunderschönen Ortes kommen können!

K. Föcking, på denne campingplassen i juni 2016

8,3

Google Oversettelse

Diese Beurteilung wurde von unserem Inspektor als Besucherumfrage selbst auf dem Camping aufgenommen.

Schmidtke, på denne campingplassen i august 2015

4,8

Google Oversettelse

Reiseselskap: Familie med barn, 4 – 12 år

Ein Campingplatz der trotz guter Ausgangssituation längst nicht an heutigen Standard anknüpfen kann.
Veraltete und unsaubere sanitäre Einrichtung, unzureichende Beleuchtung, Geruchsbelästigung durch Fäkalien sowie unfreundliche Campingplatzleitung.
Alles in allem nicht empfehlenswert.

B. Hadeball, på denne campingplassen i mai 2014

8,8

Google Oversettelse

Diese Beurteilung wurde von unserem Inspektor als Besucherumfrage selbst auf dem Camping aufgenommen.

Daniela Grellmann, på denne campingplassen i juli 2013

8,7

Google Oversettelse

Reiseselskap: Familie med barn, 4 – 12 år

Wir haben mit zwei Kindern (8+11) und Zelt 10 wunderbare Urlaubstage im Hexenwäldchen verbracht. Die Lage: In der Natur, idyllisch und ruhig. Die Betreuung: Unkompliziert und freundlich, tolle Betreuungs- und Unterhaltungsangebote für Kinder! Das Miteinander: Rücksichtsvoll und herzlich. Die absolute Stille nach 22:00 Uhr haben wir als sehr erholsam erlebt, es gab abends die Möglichkeit noch zum Feuerplatz zu gehen... .

Die Sanitäranlagen: Einfach und zweckmäßig aber sauber.

Unser letztes Wochenende im Hexenwäldchen haben wir für ein Familientreffen genutzt, an dem meine Eltern, Großeltern und Geschwister mit ihren Kindern und Hunden angereist kamen. Die Koordination und Unterbringung von Eurer Seite war unkompliziert und kompetent. Wir werden wieder kommen!

dieklöner, på denne campingplassen i september 2011

8,1

Google Oversettelse

Reiseselskap: Familie med barn, 4 – 12 år

Uns hat es hier sehr gut gefallen.....wir waren 2 wochen hier und werden nächstes jahr wiederkommen.... gottt sei dank war hier ab 22 uhr ruhe... bleibt dabei.... die, die stress machen und sich besaufen wollen sollen gern auf andere plätze ausweichen.... so nett wie dort wurden wir noch nie behandelt...1 plus von uns !

dieklöner, på denne campingplassen i september 2011

8,1

Google Oversettelse

Reiseselskap: Familie med barn, 4 – 12 år

uns hat es hier sehr gut gefallen.....wir waren 2 wochen hier und werden nächstes jahr wiederkommen.... gottt sei dank war hier ab 22 uhr ruhe... bleibt dabei.... die,die stress machen und sich besaufen wollen sollen gern auf andere plätze ausweichen.... so nett wie dort wurden wir noch nie behandelt...1 plus von uns !!!

Reaksjon fra campingplassen 13. desember 2013

Hallo! Eigentlich gibts da vom Team des Hexenwäldchens nichts mehr hinzuzufügen... :-) ...in nettester Kurzform unsere Camping-Philosophie zusammengefasst, so macht es uns Spass für Gäste \"da\" zu sein ! Vielen Dank, herzliche Grüße, Uwe Fischer und das ganze Team

Generelle utgifter

Omtrentlig pris 1
€ 23,30
Omtrentlig pris 2
€ 29,90
Åpningsperiode
01-04-2018 til 31-10-2018
Flate
3 ha
Høyde
69m
Antall parkeringsplasser
70 (80 - 100m2)
Antall faste årsplasser
30

* Fet trykte fasiliteter er ikke inkludert i overnattingsprisen. For dette må du betale ekstra. (Dette betyr ikke at de ikke-fet trykte fasilitetene er gratis!)

Populære fasiliteter
  • ACSI Club ID akseptert som identifikasjonsbevis
Internett
  • Internett mulig
  • WiFi-sone
I resepsjonen
  • ACSI Club ID akseptert som identifikasjonsbevis
  • Reservering for høysesongen anbefales
  • Språk som snakkes i resepsjonen (i høysesongen)
    • språk:tysk
Campingregler
  • Campingvogn tillatt
  • Telt tillatt
  • Bagasjetelt tillatt
  • Bobil tillatt
  • Bilfri oppstillingsplass
  • Dobbelaksler tillatt
  • Grilling tillatt
    • type BBQ:kull | elektrisitet | gass
  • Tillatt å ta med egen båt
Hunder
  • Hunder ikke tillatt i lavsesongen
  • Hunder ikke tillatt i høysesongen
Sanitære fasiliteter
  • Vaskeservanter: kaldt vann
  • Sittetoaletter
  • Dusjer: varmt vann
  • Dusjer: kaldt vann
Mark og planting
  • Plasser med mye skygge
  • Plasser med noe skygge
  • Plasser uten skygge
  • Gressplen
  • Sandgrunn
Vaske, vaske opp, koke
  • Oppvaskkummer: varmt vann
  • Oppvaskkummer: kaldt vann
  • Individuell matlaging mulig
  • Vaskemaskin(er)
  • Tekstilvaskekummer: kaldt vann
  • Tørketrommel (-tromler)
  • Oppvaskmaskin
Spise, drikke og næringsmiddel
  • Nybakt brød selges på campingplassen
  • Begrenset utvalg av kolonialvarer
  • Felles grillplass
  • Frysing av kjøleelementer
  • Gassflasker kan byttes
Å leie på eller ved campingplassen
  • Sykler
  • Kanoer
  • Kajakker
Svømme
  • Svømmemuligheter i innsjø/vann (maks. 0,1 km)
  • Liggeslette
Wellness
  • Sauna
Strand
  • Sandstrand
Vannsport og -rekreasjon
  • Fiskemuligheter
  • Brygge/bøye
  • Tillatt å ta med egen båt
For barn
  • Noen lekeapparater
  • Miniclub (min. 4x i uken - høysesong)
    • språk:engelsk | fransk
  • Beitemark for dyr
  • Ikke underholdningsprogram
Sport og lek
  • Bordtennisbord
  • Multi-idrettsplass
  • Ridning på ponni
Rekreasjon (voksne)
  • Fiskemuligheter
  • Sykkelruter starter ved campingplassen
    • tyngde:gjennomsnittlig
  • Merkede turstier ved campingplassen
    • tyngde:gjennomsnittlig
  • Turmuligheter med guide
    • periode:01-07/31-08
Campingplassens plassering
  • Beliggenhet ved innsjø/vann (maks. 0,1 km)
  • Beliggenhet i skog
  • Offentlig kommunikasjonsmiddel til campingen
    • avstand:0,5 km
  • %s km til butikk
    • avstand:0,2 km
For campere
  • Bobil tillatt
  • Også egnet til bobiler > 8 m og > 4 tonn
    • lengde:10
    • vekt:7500 kg
Fasiliteter ved campingplassen
  • Elektrisk tilkopling t.o.m. %s ampere mulig
    • Mak. strøm:10 ampère
Diverse
  • Vakthold på området
  • Rolig dag og natt
Address & Route

Vil du booke campingplassen Campingplass Zum Hexenwäldchen eller få mer informasjon? Det går bra med opplysningene nedenfor.

  • Campingplass Zum Hexenwäldchen
    Blankenförde 1a
    17252 / Mirow
    Tyskland

  • Last ned GPS-koordinater
    Select your navigation system:

     
    • TomTom (ov2)
    • Garmin (gpx)
    • CSV
  • Google routeplanner
    Coordinates:

    53°20'50"N 12°55'22"E
  • Kontakt

Vis på kart
Laste
The weather on this campsite

Vurderingsprognose

Ons.

20 / 06

 

Tor.

21 / 06

 

Fre.

22 / 06

 

Lør.

23 / 06

 

Søn.

24 / 06

 

Man.

25 / 06

 

Tir.

26 / 06

 
Maks. 25.6° 20.6° 17.4° 17.3° 19.6° 22.3° 25.2°
Min. 12° 16.6° 8.8° 9.6° 9.5° 11.2° 12.3°
Regn 5% 90% 85% 65% 40% 45% 20%
Vindretning SV V V V NV V V
Vindstyrke 3 5 5 4 4 3 3

Gjennomsnittlig temperatur

Klima

Relativ fuktighet Totalt regn (mm) Soltimer
Jan. 88% 35 2
Feb. 84% 38 2
Mars 80% 44 4
Apr. 75% 35 6
Mai 68% 42 8
Juni 72% 61 8
Juli 72% 49 7
Aug. 73% 42 7
Sep. 82% 54 5
Okt. 85% 61 3
Nov. 90% 33 2
Des. 90% 56 1
Weeronline
Informasjonsforespørsel

ACSI Eurocampings sender din forespørsel til "Campingplass Zum Hexenwäldchen".

OBS; du sender en informasjonsforespørsel. Du kan ikke reservere direkte med dette formularet. Du får direkte kontakt med campingplassen og ACSI Eurocampings har ikke innflytelse på svaret.

1 Informasjonsforespørsel Hva ønsker du å gjøre?
Stille et spørsmål:
(på språk hvor campingen er eller på engelsk)
2 Dine opplysninger

3 Din forespørsel
På hvilket språk vil du helst få et svar? OBS; det er mulig at campingplassen ikke kan oppfylle dette ønsket.